Meer bezoekers op uw website : long tail strategy

Meer bezoekers op je site

Eén van de meest succesvolle technieken om meer bezoekers naar je site te leiden, is de inhoud van uw site strategisch samen te stellen. Zoals bekend zijn de meeste zoekmachines text-based, wat betekent dat een belangrijke factor voor goede posities in de zoekresultaten (en dus de hoeveelheid bezoekers ) de textuele inhoud van uw website is.

Oorspronkelijk had ik een artikel gepland over een checklist voor het optimaliseren van een website , maar Dave was me voor..het artikel is de moeite waard..

Long tail keywords strategy voor meer bezoekers

Keywords of sleutelwoorden zijn de kernteksten die in het zoekveld van de zoekmachines worden ingegeven. Je hebt veel gezochte keywords waar meestal ook veel websites voor geoptimaliseerd zijn, en dan zijn er nog de synoniemen, typfouten ( typo’s ), trefwoordcombinaties en in zinsvorm verpakte keywords ( long tail keywords ).

Meer bezoekers : uw keywords bepalen

Aan de hand van een fictief voorbeeld met de sleutelwoorden photoshop en bezoekers, ga ik even uitleggen hoe je dat kan doen. Je maakt best een lijst met sleutelwoorden die van toepassing kunnen zijn, ik doe dit even door de typen van keywords in klassen in te delen.

A = hoge trafiek    B = middelhoge trafiek   C = lage trafiek
de gebruikte keywords zijn louter indicatieve voorbeelden.

  • A type keywords : Photoshop, bezoekers ( meestal enkelvoudige heel competitieve trefwoorden )
  • AA type keywords : photoshop tutorials, meer bezoekers ( meestal een combinatie van redelijk competitieve trefwoorden )
  • AAA type keywords: fotobewerking, photoshop toturial, bezoeker ( typo’s, meer- of enkelvouden of synoniemen, hebben een redelijke trafiek maar zijn minder competitief )
  • B-BBB type keywords: photoshop shapes, bezoekers tellers ( hoofdtrefwoord + onderverdeling of specificatie, minder trafiek maar ook weinig competitief )
  • C-CCC type keywords: hoe maak ik een photoshop shape, hoe krijg ik meer bezoekers ( beschrijvende keywords in zinsvorm of minder voor de hand liggende combinaties : de trafiek is laag, maar de concurrentie op deze long tail keywords is verwaarloosbaar )

Voor de AAA tot en met de CCC keywords is het relatief eenvoudig om een hoge positie te halen en dus meer bezoekers te bekomen, zie onderstaande resultaten voor dit blog voor de maand Juni.

Via méér dan 1500 verschillende zoekwoordcombinaties kreeg deze website bezoekers. Bovendien kwamen ook meer dan 6280 bezoekers via de long tail keywords ( AAA -> CCC ). De typo Esquisa was goed voor 1,3% van mijn trafiek.

Keywords voor meer bezoekers : hoe vindt je ze..

De meest doeltreffende methode is het starten van een tijdelijke Adwords campagne. Omdat je advertentie getoond kan worden bij alle trefwoordcombinaties (A t/m CCC ), zie je snel welke combinaties de meeste bezoekers ( clicks ) opleveren. Aan de hand van deze analyse kan je de content van je website optimaliseren.

Een alternatief is het hulpprogramma voor zoekwoorden van Google, via deze tool krijg je al een idee over welke keyword combinaties je kan optimaliseren. Zie onderstaand voorbeeld :

Content is King is een allang bekende slogan om aan te geven hoe je meer bezoekers op een website kan krijgen. In combinatie met een long tail strategy voor het product of marktsegment waar je in wil scoren is het een uitstekende basis om de trafiek naar je website te verhogen.

Het voordeel van een optimalisatie voor long tail results is dat, alhoewel ze ansich weinig bezoekers per result leveren, ze door het oneindig aantal mogelijke combinaties toch een aanzienlijk deel meer bezoekers voor uw website kunnen opleveren.

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

− 2 = 2